zaterdag 25 september 2010

The Longest Day

De tweede dag die wij in Tokyo mogen doorbrengen is alweer afgerond en tot nu toe is het ongelooflijk gaaf geweest. Omdat ik, als ik in Tokyo loop, constant zoveel indrukken op me af krijg leek het me interessanter om een sfeerimpressie van dingen die mij als 'interessant' of 'Japans' of gewoon als awesome aandeden te geven in plaats van te vertellen wat me allemaal is overkomen. Want eerlijk gezegd heb ik weinig meegemaakt, behalve dan dat ik aan het reizen ben in een totaal onbekend land wat steeds minder onbekend en sprookjesachtiger wordt en dus meer als een spons fungeer dan iets anders.

Maar Japan zit tot nu toe al vol indrukken en geweldige bezienswaardigheden dat ik me vermaak van hier tot Stevensbeek! En het eten is hier zo ongelooflijk lekker. Oke, toegegeven, het eten dat in 't filmpje te zien is is gekocht in een supermarkt en dus niet representatief voor wat ik hier allemaal gegeten heb.

Dus hieronder de eerste video van Jeroen In Nagasaki (Ok, dat is misschien een titel die wel erg slecht is XD). Omdat ik nog niet zo goed weet wat ik ermee aan wil, probeer ik maar wat met deze vlog.. Toch hoop ik dat jullie (en dan vooral de mensen die nog nooit in Japan geweest zijn, zoals mijn familie en vrienden in Brabant) net zo zullen genieten van de impressies die ik heb gefilmd als dat ik hier doe!
Ok, dat is niet mogelijk, maar toch probeer ik het een beetje te bereiken ;).

Gisteren zijn we dus naar Asakusa (waar ook ons hostel zit) en Ueno geweest. Om de beelden in het filmpje wat te verduidelijken; in Asakusa hebben we de Kaminarimon poort en de daarachter gelegen Sensou-ji schrijn bezocht. Voor de schrijn staan mensen met 'wierook' hun lichaam te reinigen :). Eenmaal in Ueno aangekomen hebben we meteen het park bezocht waarna we in gesprek zijn geraakt met een ongelooflijk vage Japanse filosoof/wetenschapper/cynist/schrijver/dichter/zwerver (die me een beetje aan Oya-sensei deed denken). Ik heb denk ik nog nooit zo'n vaag en doch interessant gesprek over 't leven gehad als met die man! Na deze levensverheldering zijn Aranka en ik doorgelopen naar de Ameyoko markt in Ueno, waar 't vol stond met kraampjes en winkeltjes.

Anyway, genoeg gelezen. Tijd om de beelden te bekijken!
Enjoy!



En voor degene die het al willen weten; de tweede dag hebben we ongelooflijk lang geslapen (''wat, is het nu al 12 uur? We gingen om 11 uur naar bed!'') en zijn we na een lekker Japans/nederlands ontbijtje te hebben genoten naar het drukke Shibuya geweest (je weet wel, dat van dat drukste plein ter wereld). Dat zal later wel in een filmpje verschijnen.

PS: Foto's zullen nog wel een keer volgen. Deze zullen dan wel van Aranka komen omdat ik nog steeds geen camera heb. Aaah, als 't om deze dingen gaat is 't veel makkelijker om in Japan te wonen dan als toerist zonder kop door Tokyo te lopen en in een klein hostel te zitten. Wat dat betreft heeft 't ook wat problemen gekost om deze vlog online te zetten.

15 opmerkingen:

  1. Haaa, superfilmpje! Zoveel bekende dingen; kan niet wachten het zelf weer allemaal te zien.
    Goed om te horen/zien dat jullie het super naar jullie zin hebben (had niet anders verwacht) en dat de reis goed verlopen is.
    En op naar nog meer Tokyo-avontuur! :D

    Diana x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hip gast blij dat ik heb kunnen helpen met de titel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt supergaaf, Jeroen!! Ik zie dat je je weg daar wel al hebt gevonden. Druk druk! Ben je beetje uitgerust onderhand? :P Ik krijg inderdaad een goed beeld van de sfeer in je video, dus keep it up!

    Groetjes, Willem

    P.S.: OMG-momentje voor een DBZ-fan op 7:29! XP

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ok, edit has taken place XD Wat verhelderender, mag ik hopen.

    Overigens, was van plan om een filmpje te maken avn de laatste dagen in Tokyo. Heb nog niet zo heel veel om te laten zien behalve dan weer zo'n zelfde impressie van random Japanse dingen. Dat lijkt me toch niet zo heel interessant...

    @Indy: Tja, die dreamshop for ladies... Ben er niet ingeweest, had ik misschien wel moeten doen XD. Maar ik dacht: ik ben toch geen lady? Waarschijnlijk verkopen ze daar dromen, eenhoorns en regenbogen :).

    Kusjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Awesome filmpje! Zoveel bekende dingen, ik krijg echt zin om weer terug naar Japan te gaan. Maar dat zal helaas nog wel even duren... Hoe vond je de wantan soep? Ik vond die namelijk echt niet te eten. XD

    Ben benieuwd naar je toekomstige vlogs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Roentjuuh!^^

    Echt een superleuk filmpje!! Ik lag aan het einde helemaal in de scheur.. Staat er eerst 'Thanks for watching' met vijf seconden zwart beeld en dan ineens toch nog dat kraampje met die verkoper en zijn 'irasshai irasshaaaaaai' whahaha...

    Veel plezier de komende dagen en ik blijf je volgen! ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  7. いいんですよ、いいんですよ、あなたのビデオならば~ <3

    6分しか見えなかったけど、超面白そう! 次のビデオに楽しみしているよ~

    ジェニファー

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hey jeroen!
    supergaaf filmpje! zie dat je het naar je zin hebt!
    ik krijg een goede indruk van wat je ziet,kijk uit naar het volgende filmpje!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Jeroen,

    super gaaf filmpje ;) Vond ook erg leuk dat jullie er zelf op staan. Ik heb ook een betere beeld gekregen.

    Maar btw, wish-houten-plaatjes voor in de tempel, hebben ze ook in China, mijn vriend en ik hadden daar toen ook iets opgehangen.
    Super leuk om te zien dat ze in Japan dat ook hebben. Hadden jullie nog iets achter gelaten?

    xx Nien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. haha AWESOME filmpje dude! Ik vond het einde ook echt geniaal XD
    Heeeel veel plezier nog daar, maar dat zal wel lukken :)
    Tot mails ww

    BeantwoordenVerwijderen
  11. :D nice! Leuk met die muziek eronder!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Jeroen kei leuk om je zo te volgen, je hebt het naar je zin dat zie ik en ik ben het helemaal met Jennemeiske eens.
    x Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Qoolzzz, Finally, first vid full of awesomeness. keep on vloggin' (als dat en woord is)

    Greetz,
    ya' old buddy

    (ps. net terug uit hospital)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super gaaf filmpje Jeroen,ik blijf zeker lezen en kijken ;)

    Have fun (^^)

    Nadia

    BeantwoordenVerwijderen