maandag 13 september 2010

It Won´t Be Long Before Soon

Aaah, wat komt het toch ongelooflijk dichtbij!

Nog een paar dagen (11, en ik wil zeker niet de indruk wekken dat ik aan het aftellen ben) en ik zal eindelijk dit landje verlaten en mijn reis naar het mooie Japan beginnen. Terwijl ik hier bij mijn ouders op de bank zit, bijkomend van m'n laatste afscheidsfeestje en luisterend naar de mooie tunes die Cee-Lo Green voor mij gecomponeerd heeft, vraag ik me af wat ik hier nu in hemelsnaam moet opschrijven. Het is niet zo dat ik niks te vertellen heb, maar het is me net iets te duidelijk dat het moment dat ik dit bericht officieel gepost heb, ik nog een extra stapje dichterbij de reis (rest) van mijn leven ben.

Nu is het natuurlijk niet zo dat ik tegen deze reis opkijk. In tegendeel zelfs, ik heb er ongelooflijk veel zin in! Maar het feit dat ik de dagen aftel heeft niet alleen te maken met dat ik ontzettend veel zin om naar Nagasaki te gaan. Het heeft net zoveel te maken met de wetenschap dat ik alles hier voor een jaar achter zal laten. Zoals ik sommigen al verteld heb, ben ik nog nooit in Japan geweest en ben ik op dit moment meer bezig met dat wat ik achter laat dan het grote zwarte onbekende waar ik naartoe ga.


Maar als er al een moment voor self-pity is, is dit het in ieder geval niet! Ik kijk erg uit naar mijn jaartje overseas. En om specifieker te wezen, ik kijk erg uit naar de lieve Japanners die ik ga ontmoeten, de taal die ik daar nog beter ga beheersen, het lekkere eten, het feit dat ik daar nog wat zomer mag gaan genieten, het nog onbekende clubje waar ik bij zal gaan en waar vrienden ga maken, de lessen die ik ga volgen, de reizen die ik ga maken, de izakaya's die ik daar onveilig ga maken (ja Jen, Baard hoort daar zeker bij!), de lekkere chickies die mijn borsthaar gaan aanbidden. Godver, ik heb zelfs zin in iedereen die me daar voor gorilla uit gaat maken!

Last but not least, want ik wil dit bericht niet al te lang maken, wil ik graag iedereen bedanken die mijn afscheidsfeestjes hebben bijgewoond en wil ik vooral liefde sturen naar de mensen die in mijn afscheidsboekje hebben beklad met lieve wensen, tekeningen, grappen etc. You the best! En laten we vooral niet vergeten: ik ben nog niet weg voordat ik weg ben!


Home is where the heart is! Of niet, Indy?

Laters en liefde,
Jeroen

PS: Velen zullen het wel al weten, maar ik ben van plan veel te gaan filmen in 't land van de rijzende zon. Bereid je dus voor om hier vooral filmpjes te gaan zien!

11 opmerkingen:

  1. Jaaah Ik ga lekker als allereerste op je blog reageren! Niet dat ik nu iets anders te vertellen heb dan dat ik je de afgelopen paar weken al heb gezegd denk ik haha. Dus: *dances around* Ik ben de eerste die reageert! YEAH. Ik ga je blog zeker weten blijven volgen ^^

    Kusje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je blog nu al awesome! Dat gaat alleen nog maar beter worden :)
    w

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL veel plezier Jeroen!!!!! Ik ga je blog niet lezen, maar wel zin in de filmpjes, dus gooi maar linkjes op de jijbuis en gezichtsboek! ciao!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. NICE! Niet alleen zul je daar een gorilla zijn, maar ook een reus :P

    Alleen... Ik denk niet dat die chickies zozeer geïnteresseerd zullen zijn in borsthaar, maar meer in dingen die in Europa groter zijn dan daar, toch? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou Jeroen, dus vanaf thuis in mijn luie stoel kan ik je verhalen, video enz. volgen via deze site. Ik zal hem vaak bezoeken en je op de voet volgen. Het komt inderdaad al heeeeel dichtbij.
    goeie reis en veel geluk en plezier.
    x Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou! jeroen! ook mij is het gelukt!uiteraard blijf ik je grootste fan! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gave blog, heel erg jij!
    Tis nu echt bijna zo ver. Spannend en dubbel - lekker genieten nog zou ik zeggen, langzaam gaan inpakken en voorbereiden en ondertussen nog genieten van alles en iedereen. En tegenwoordig is ook Japan niet eens meer zó ver weg met Skype enzo ^^
    Ik wens je alvast heeeel veel plezier en ik kijk alvast uit naar wanneer ik naar Japan ga en jou/jullie daar weer ga zien!
    Je blog zal ik in elk geval volgen :3
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Awsome dude. Veel vlieg plezier morgen!
    GET HYPED

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Jeroen,
    geweldig, wat een leven zo,...
    geniet ervan en wij uit het utrechtse gaan je volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi Jeroen
    te gek al die filmpjes, geven een mooie indruk van hoe het daar ginds is. Vanmiddag nog even gezellig koffie gedronken met jullie pap en mam bij ons mam.
    Veel plezier in Japan
    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen